Trening asertywności

Dążenie do perfekcji jest ciągłym treningiem. Rozwój nigdy się nie kończy, a trening pozwala czerpać satysfakcję z pokonywanej drogi. Ćwiczenia z pomocą doświadczonego trenera zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.

Adam Zajchowski trener biznesu, szkolenia dla organizacji
przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Proces wypalenia zawodowego jest jedną z konsekwencji braku nauczenia się bycia asertywną/ym. Części ludzi tak bardzo zależy na dobrych relacjach z innymi, że swoje potrzeby uznają za mniej ważne. 

Takie działanie przynosi niestety efekty uboczne w postaci zaniżonej samooceny, poczucia wyczerpania i wykorzystania. Warsztaty asertywności pomagają obudzić chęci do zmiany i uczą stosować sprawdzone metody działania.

Asertywność to umiejętność, która obecnie jest niezbędna do skutecznego funkcjonowania zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.

Dobra wiadomość jest taka, że można ją w sobie rozwijać, mając pozytywne wzorce i chęci. Podczas zajęć  aktywnie ćwiczymy asertywne przekazywanie informacji zwrotnej i analizujemy potrzeby, które spełniamy w codziennych kontaktach z ludźmi.

Dobierając metodologię pod potrzeby konkretnej grupy / zespołu, pomagam uwolnić potencjał uczestników i pokazuję, jak nabrać pewności siebie w różnych sytuacjach: przede wszystkim firmowych, ale i prywatnych.

W pracy warsztatowej m.in. bazuję na schemacie FUKO, który kolejno odpowiada za:
Fakty
Uczucia
Konsekwencje
Oczekiwania

Pierwsze i najważniejsze to odnosić się do faktów, co do których możemy się zgodzić z rozmówcą, w drugiej kolejności do własnych uczuć. Konsekwencje i oczekiwania nie zawsze muszą wybrzmieć, ale uczestnicy warsztatów uczą się rozumieć czego chcą, ale też jak będzie jak się  nic nie zmieni.

W treningu asertywności bardzo ważna jest umiejętność nazywania własnych emocji. Co czujemy w danej sytuacji. Nie chodzi o postrzeganie w sposób zerojedynkowy: albo super, albo do dupy. W pracy nad rozpoznawaniem stanów emocjonalnych wspomagam się ćwiczeniami z 32 podstawowymi emocjami jakie człowiek odczuwa. Dla wielu uczestników szkoleń jest to bardzo odkrywcze i jest wielkim ułatwieniem zarówno w prośbach i przekazywaniu informacji zwrotnej.

Konsekwencje zwykle można poruszyć na 2 sposoby – co się dzieje dla firmy, zespołu lub forma ostrzeżenia – co się wydarzy jak to się będzie powtarzać.

Oczekiwania warto nazywać wprost, bo ludzie (niezależnie od płci) nie czytają w myślach.

Dalej to już tylko trening, najpierw w bezpiecznej sytuacji szkoleniowej, potem postępy każdy robi indywidualnie.

Dla zwiększenia skuteczności i dodawania sobie odwagi, uczę wizualizacji konkretnych sytuacji. To niezwykłe narzędzie stosuję także na własne potrzeby i bardzo sobie chwalę.

Szkolenie asertywność może być jedno lub dwudniowe, a w połączeniu z innymi tematami stanowi ważny moduł w szkoleniach z zarządzania zespołem (testy osobowości, radzenie sobie w sytuacjach wysokiego stresu), obsługi klienta (asertywna komunikacja w punktach obsługi klienta z trudnym i roszczeniowym klientem / pacjentem), komunikacji interpersonalnej (stawianie granic, sposoby i filtry stosowane w komunikacji, język osobisty / mowa ciała / elementy NLP), technikach sprzedaży (lejek sprzedażowy w praktyce, twarde negocjacje, zamknięcie sprzedaży).

Jeżeli chcesz, żeby Twój zespół był szczery, jasno określał swoje oczekiwania, w sposób bezkonfliktowy przekazywał oraz przyjmował informację zwrotną, wyślij zapytanie przez formularz lub na maila: az@adamzajchowski.pl

Możesz zapisać się na szkolenie albo określić swoje oczekiwania pod kątem konkretnego zagadnienia / rozwiązania, odpowiem z propozycją szkolenia firmowego „skrojonego na miarę” potrzeb Twojego personelu.

Po warsztatach uczestnik będzie:

N

dostrzegać sytuacje, w których warto być asertywnym i coraz częściej to będzie robić

N

potrafić ułożyć komunikat asertywny i odpowiednio go powiedzieć

N

przekazywać i przyjmować informację zwrotną, bardziej szczerze i efektywnie

N

ćwiczyć zachowania asertywne i dochodzić do wprawy

N

będzie trenować kontrolę emocji w trudnych sytuacjach

N

mieć większą satysfakcję z pracy (życia) i przekonanie o wysokiej wartości

N

zachowywać poczucie własnej wartości, minimalizować efekty wypalenia zawodowego

N

będzie częściej w pracy dzięki lepszym relacjom ze współpracownikami

Korzyści dla firmy:

Większa szczerość i lepsza atmosfera w zespole, bez poczucia bycia wykorzystanym

Jasna komunikacja z zachowaniem szacunku do drugiego człowieka

Wzmocnienie poczucia własnej wartości i większa satysfakcja

Jasne wyrażanie własnych oczekiwań, większa gotowość do porozumienia

rozwinięte umiejętności przyjmowania i przekazywania informacji zwrotnej

mniej stresu w zespole dzięki lepszym relacjom

Lepszy obieg informacji, także tej z dołu struktury w górę hierarchii

Tryb szkolenia, liczba uczestników informacje techniczne:

Szkolenie trwa 2 dni po 8 godzin dydatktycznych w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego w siedzibie zleceniodawcy lub innym wskazanym miejscu na terenie Polski.

Liczba uczestników to grupa do 14 osób (każdy dodatkowy uczestnik wiąże się z dodatkowym kosztem 500 zł), maksymalna liczba to 20 osób na warsztatach.

Chesz zadać konkretne pytanie? Umów się na bezpłatną konsultację, napisz maila lub zadzwoń

Wykorzystywane metody

  • Dyskusja moderowana
  • Mini wykład
  • Ćwiczenia grupowe
  • Praca indywidualna
  • Analiza przypadku
  • Warsztaty
  • Odgrywanie ról

Szkolenie zawiera

Profesjonalne

Praktyczne materiały dla uczestników

}

Wartościowy czas

2 dni z doświadczonym trenerem

Kwalifikacje

Certyfikat uczestnictwa i ukończenia kursu

w

Opieka specjalisty

Bezpłatny miesiąc na konsultacje tel. lub on-line dla kierowników działów szkolonych

Widok na przyszłość

Raport po szkoleniu opisujący przebieg warsztatów, omawiane i ćwiczone zagadnienia oraz sugestie na co zwrócić uwagę w dalszej pracy z zespołem sprzedaży

Masz pytania zadzwoń, napisz lub umów się na bezpłatną konsultację.

Skontaktuj się

Adres

Sobótki 21B/4A
80-247 Gdańsk

Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod nr 2.22/00072/2016

Certyfikat jakości ISO PN-EN ISO 9001:2015-10
nr 16/01/2024/TS/WA/1449/16

Nr telefonu

+48 668 698 308

Social Media

Email

az@adamzajchowski.pl

Wyślij wiadomość

10 + 10 =