Szkolenia dla bibliotek

Dążenie do perfekcji jest ciągłym treningiem. Rozwój nigdy się nie kończy, a trening pozwala czerpać satysfakcję z pokonywanej drogi. Ćwiczenia z pomocą doświadczonego trenera zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.

szkolenia dla bibliotek
szkolenia dla ochrony zdrowia
szkolenia dla ochrony zdrowia
Szkolenia dla bibliotek

Szkolenia dla bibliotek

Biblioteka jako instytucja, która jest filarem rozwoju cywilizacji, której zadanie z założenia jest fenomenalne. Dzielenie się wiedzą i dorobkiem kulturalnym bezpłatnie! Pomimo wspaniałego celu instytucję tę dotykają te same problemy co inne organizacje.

Warto zadbać o zespół biblioteki, przeszkolić, żeby ułatwić pracę i wyjść na przeciw oczekiwaniom bibliotekarzy.

Szkolenia dla bibliotek obejmują tematy:

– pozafinansowe formy motywacji (dla kadry kierowniczej)

– profesjonalna obsługa czytelnika (w tym tzw. trudnego czytelnika)

– komunikacja interpersonalna w zespole

– przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji

– rozwiązywanie konfliktów

– praca z emocjami, empatia, asertywność

– zarządzanie zespołem biblioteki

– integracje pracownicze, gra miejska, gra terenowa, wspólne przedsięwzięcia

– inne na życzenie

Najczęściej realizuję szkolenia dla bibliotekarzy z komunikacji z użytkownikiem biblioteki, ale także ze współpracownikiem i szefem.

Takie warsztaty są dedykowane całym zespołom i wymagają cyklicznego powtarzania. Dotyczy to sytuacji trudnych, typu zalana książka lub egzekwowanie należności za opóźnienia. Podczas 2 dni warsztatowych uczestnicy ćwiczą najlepsze rozwiązania codziennych sytuacji.

Szkolenie profesjonalna obsługa czytelnika w bibliotece, to pójście z duchem czasu i wyjście naprzeciw potrzebom pracowników, zwłaszcza w tym trudnym, napiętym, (po)pandemicznym czasie.

Dość często zdarza się, że pojawiają się tarcia między pracownikami, zły przepływ informacji i drobne złośliwości. Pracownicy bywają zdemotywowani, niemili i niesolidni. W tej sytuacji sprawdzają się warsztaty z komunikacji interpersonalnej, oswajania emocji, asertywności i dość często z zarządzania zespołem. W aktualnym czasie bardzo potrzebne są metody radzenia sobie ze stresem, z których prowadzenia mam dużą satysfakcję.

Dodatkowym czynnikiem zwiększającym trudności w zarządzaniu biblioteką są wyzwania rynku pracy, inne podejście do pracy młodych pokoleń.

Jeżeli to co czytasz rozumiesz w 100%, to znaczy, że rozmawiamy wspólnym językiem. Znam specyfikę i wyzwania postawione przed biblioteką dzięki ponad 100 szkoleniom, które przeprowadziłem. Chętnie pomogę, zapraszam do kontaktu i bezpłatnej konsultacji.

Szkolenia dla bibliotek pomagają w następujących obszarach:

Cele szkoleń:

  1. Zmotywować i uświadomić zbieżność celów biblioteki i pracowników
  2. Zmniejszyć rotację personelu
  3. Scalić zespół i usprawnić wewnętrzną komunikację
  4. Podnieść zadowolenie czytelnika (także tzw. trudnego użytkownika)
  5. Podnieść świadomość zespołu, co powoduje uelastycznienie i otwarcie na (nieuchronne) zmiany
  6. Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i rozładowanie stresu
  7. Pomóc w opracowaniu wspólnych zasad, które mają ułatwić pracę i polepszyć atmosferę w zespole

 

szkolenie trudny czytelnik

Wykorzystywane metody

  • dyskusja moderowana
  • mini wykład
  • ćwiczenia grupowe
  • praca indywidualna
  • analiza przypadku
  • odgrywanie ról
  • ćwiczenia indywidualne
  • Story telling
  • symulacje sytuacji rzeczywistych

Po warsztatach pracownik będzie umiał:

N

lepiej rozumieć potrzeby czytelnika

N

wiedzieć jak ważna jest komunikacja niewerbalna i rozpoznawać niektóre sygnały

N

robić dobre pierwsze wrażenie

N

stosować parafrazę i metody doprecyzowania oczekiwań użytkownika

N

zachowywać się asertywnie lub będzie ćwiczyć zachowania asertywne

N

wiedzieć i umieć stosować metody redukcji stresu

N

stosować wspólnie wypracowane standardy postępowania ze współpracownikami i czytelnikami

N

zwiększyć motywację i samoocenę pracownika

Korzyści dla firmy:

Motywacja pracowników do lepszej i skuteczniejszej pracy

Większa satysfakcja ze wspólnej pracy zespołu

Rozwój pracowników i organizacji – lepsze miejsce dla czytelników i pracowników

Tryb szkolenia, liczba uczestników informacje techniczne:

Szkolenie realizuję w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego w siedzibie zleceniodawcy lub innym wskazanym miejscu na terenie Polski.

Liczba uczestników to grupa do 16 osób (każdy dodatkowy uczestnik wiąże się z dodatkowym kosztem 350 zł), maksymalna liczba to 21 osób na warsztatach.

Promocja:

Zakup jednego dwudniowego kursu pozwala na wykorzystanie zniżki 10% na kolejne warsztaty w terminie do pół roku od przeprowadzenia ostatniego kursu.

Wykorzystywane metody

  • Dyskusja moderowana
  • Mini wykład
  • Ćwiczenia grupowe
  • Praca indywidualna
  • Analiza przypadku
  • Warsztaty
  • Odgrywanie ról

Szkolenie zawiera

Profesjonalne

Praktyczne materiały dla uczestników

}

Wartościowy czas

2 dni z doświadczonym trenerem

Kwalifikacje

Certyfikat uczestnictwa
i ukończenia kursu

w

Opieka specjalisty

Bezpłatny miesiąc na konsultacje tel. lub on-line dla kierowników działów szkolonych

Widok na przyszłość

Raport po szkoleniu opisujący przebieg warsztatów, omawiane i ćwiczone zagadnienia oraz sugestie na co zwrócić uwagę w dalszej pracy z zespołem

Masz pytania zadzwoń, napisz lub umów się na bezpłatną konsultację.

Skontaktuj się

Adres

Sobótki 21B/4A
80-247 Gdańsk

Wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod nr 2.22/00072/2016

Certyfikat jakości ISO PN-EN ISO 9001:2015-10
nr 16/01/2024/TS/WA/1449/16

Nr telefonu

+48 668 698 308

Social Media

Email

az@adamzajchowski.pl

Wyślij wiadomość

6 + 13 =