Szkolenia dla bibliotek
Dążenie do perfekcji jest ciągłym treningiem. Rozwój nigdy się nie kończy, a trening pozwala czerpać satysfakcję z pokonywanej drogi. Ćwiczenia z pomocą doświadczonego trenera zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.
Szkolenia dla bibliotek
Biblioteka jako instytucja, która jest filarem rozwoju cywilizacji, której zadanie z założenia jest fenomenalne. Dzielenie się wiedzą i dorobkiem kulturalnym bezpłatnie! Pomimo wspaniałego celu instytucję tę dotykają te same problemy co inne organizacje.
Warto zadbać o zespół biblioteki, przeszkolić, żeby ułatwić pracę i wyjść na przeciw oczekiwaniom bibliotekarzy.
Szkolenia dla bibliotek obejmują tematy:
– pozafinansowe formy motywacji (dla kadry kierowniczej)
– profesjonalna obsługa czytelnika (w tym tzw. trudnego czytelnika)
– komunikacja interpersonalna w zespole
– przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji
– rozwiązywanie konfliktów
– praca z emocjami, empatia, asertywność
– zarządzanie zespołem biblioteki
– integracje pracownicze, gra miejska, gra terenowa, wspólne przedsięwzięcia
– inne na życzenie
Najczęściej realizuję szkolenia dla bibliotekarzy z komunikacji z użytkownikiem biblioteki, ale także ze współpracownikiem i szefem.
Takie warsztaty są dedykowane całym zespołom i wymagają cyklicznego powtarzania. Dotyczy to sytuacji trudnych, typu zalana książka lub egzekwowanie należności za opóźnienia. Podczas 2 dni warsztatowych uczestnicy ćwiczą najlepsze rozwiązania codziennych sytuacji.
Szkolenie profesjonalna obsługa czytelnika w bibliotece, to pójście z duchem czasu i wyjście naprzeciw potrzebom pracowników, zwłaszcza w tym trudnym, napiętym, (po)pandemicznym czasie.
Dość często zdarza się, że pojawiają się tarcia między pracownikami, zły przepływ informacji i drobne złośliwości. Pracownicy bywają zdemotywowani, niemili i niesolidni. W tej sytuacji sprawdzają się warsztaty z komunikacji interpersonalnej, oswajania emocji, asertywności i dość często z zarządzania zespołem. W aktualnym czasie bardzo potrzebne są metody radzenia sobie ze stresem, z których prowadzenia mam dużą satysfakcję.
Dodatkowym czynnikiem zwiększającym trudności w zarządzaniu biblioteką są wyzwania rynku pracy, inne podejście do pracy młodych pokoleń.
Jeżeli to co czytasz rozumiesz w 100%, to znaczy, że rozmawiamy wspólnym językiem. Znam specyfikę i wyzwania postawione przed biblioteką dzięki ponad 100 szkoleniom, które przeprowadziłem. Chętnie pomogę, zapraszam do kontaktu i bezpłatnej konsultacji.
Szkolenia dla bibliotek pomagają w następujących obszarach:
Cele szkoleń:
- Zmotywować i uświadomić zbieżność celów biblioteki i pracowników
- Zmniejszyć rotację personelu
- Scalić zespół i usprawnić wewnętrzną komunikację
- Podnieść zadowolenie czytelnika (także tzw. trudnego użytkownika)
- Podnieść świadomość zespołu, co powoduje uelastycznienie i otwarcie na (nieuchronne) zmiany
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu i rozładowanie stresu
- Pomóc w opracowaniu wspólnych zasad, które mają ułatwić pracę i polepszyć atmosferę w zespole
Wykorzystywane metody
- dyskusja moderowana
- mini wykład
- ćwiczenia grupowe
- praca indywidualna
- analiza przypadku
- odgrywanie ról
- ćwiczenia indywidualne
- Story telling
- symulacje sytuacji rzeczywistych
Po warsztatach pracownik będzie umiał:
lepiej rozumieć potrzeby czytelnika
wiedzieć jak ważna jest komunikacja niewerbalna i rozpoznawać niektóre sygnały
robić dobre pierwsze wrażenie
stosować parafrazę i metody doprecyzowania oczekiwań użytkownika
zachowywać się asertywnie lub będzie ćwiczyć zachowania asertywne
wiedzieć i umieć stosować metody redukcji stresu
stosować wspólnie wypracowane standardy postępowania ze współpracownikami i czytelnikami
zwiększyć motywację i samoocenę pracownika
Korzyści dla firmy:
Motywacja pracowników do lepszej i skuteczniejszej pracy
Większa satysfakcja ze wspólnej pracy zespołu
Rozwój pracowników i organizacji – lepsze miejsce dla czytelników i pracowników
Tryb szkolenia, liczba uczestników informacje techniczne:
Szkolenie realizuję w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego w siedzibie zleceniodawcy lub innym wskazanym miejscu na terenie Polski.
Liczba uczestników to grupa do 16 osób (każdy dodatkowy uczestnik wiąże się z dodatkowym kosztem 350 zł), maksymalna liczba to 21 osób na warsztatach.
Promocja:
Zakup jednego dwudniowego kursu pozwala na wykorzystanie zniżki 10% na kolejne warsztaty w terminie do pół roku od przeprowadzenia ostatniego kursu.
Wykorzystywane metody
- Dyskusja moderowana
- Mini wykład
- Ćwiczenia grupowe
- Praca indywidualna
- Analiza przypadku
- Warsztaty
- Odgrywanie ról
Szkolenie zawiera
Profesjonalne
Praktyczne materiały dla uczestników
Wartościowy czas
2 dni z doświadczonym trenerem
Kwalifikacje
Certyfikat uczestnictwa
i ukończenia kursu
Opieka specjalisty
Bezpłatny miesiąc na konsultacje tel. lub on-line dla kierowników działów szkolonych
Widok na przyszłość
Raport po szkoleniu opisujący przebieg warsztatów, omawiane i ćwiczone zagadnienia oraz sugestie na co zwrócić uwagę w dalszej pracy z zespołem