Techniki sprzedaży
Dążenie do perfekcji jest ciągłym treningiem. Rozwój nigdy się nie kończy, a trening pozwala czerpać satysfakcję z pokonywanej drogi. Ćwiczenia z pomocą doświadczonego trenera zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.
„Sprzedaż nie jest najważniejsza, to jedyne co się liczy”
Szkolenie z technik sprzedaży jest podstawą każdego handlowca, w każdej branży, niezależnie czy jest to segment B2B czy B2C.
Większość firm sprzedaje swoje usługi i produkty i posiada rozbudowany dział sprzedaży. Przysłowiowy „handlowiec” i to jakie robi wrażenie, jego profesjonalizm i kompetencje, są wręcz wizytówką firmy. Słowem: niesolidny pracownik = niesolidna firma. Mózg ludzki działa na skróty i tworzy proste połączenia. Profesjonalny pracownik świadczy o dobrej, solidnej firmie, z której usług warto korzystać i polecać innym. Nie trzeba odbyć szkolenia, żeby to wiedzieć, natomiast temat sprzedaży w szkoleniach jest fascynujący, dający ogromne możliwości rozwoju i motywacji. Zapraszam do kontaktu i jestem ciekaw co mogę dla Ciebie w tym temacie zrobić.
Zmieniam podejście do sztuki sprzedawania usług i produktów.
Szkolenia z technik sprzedaży uczą, pokazują i umożliwiają trening najważniejszych czynników odpowiadających za wyniki. W moich warsztatach skupiam się na podnoszeniu kwalifikacji w kluczowych obszarach doprowadzających do zamknięcia procesu sprzedaży.
Teoretyczne etapy szkolenia sprzedaży
1. Planowanie i ustalanie celów sprzedaży (działanie na automotywację uczestnika szkolenia)
2. Techniki skutecznej komunikacji (od sygnałów niewerbalnych, robienia pierwszego wrażenia, stosowanie pytań, pauzy, aktywne słuchanie itp.)
3. Rozpoznawanie potrzeb klienta (zadawanie pytań i ich rodzaje).
4. Prezentacja handlowa.
5. Radzenie sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami klienta.
6. Skuteczne zamknięcie sprzedaży.
Ważne są też działania po sprzedaży – wpis do CRM, oraz relacja do kontynuowania kontaktu w innym czasie.
W praktyce jednak sprzedaż nie jest procesem linearnym, czasem trzeba poświęcić dużo czasu, zanim przejdziemy do etapu prezentacji, bywa, że klient zgłasza obiekcje zanim się dowie co sprzedajemy. Zwykle to są zastrzeżenia „z … palca”, np. „to jest za drogo” – zanim się dowiedział za ile i co w skład tej ceny wchodzi, albo „nie mam czasu” itp. pozorne obiekcje. Jak sobie z nimi radzić? Są techniki, którymi dzielę się na warsztatach.
Opisane powyżej etapy sprzedaży są kluczowe do osiągnięcia sukcesu, a brak jakiejkolwiek umiejętności z powyższych nie gwarantuje skuteczności.
Na przykład sprzedaż prowadzona przez pracownika bez umiejętności „zamknięcia handlowego” powoduje, że brakuje przejścia do finalizacji zamówienia i cała dotychczasowa praca zespołu idzie na marne. Brak umiejętności spokojnego i merytorycznego odpowiadania na uwagi klienta, czyli np. omijanie obiekcji klienta może spowodować zdenerwowanie u handlowca i nadmierną emocjonalną reakcję. Te braki często uniemożliwiają sprzedaż.
Każdy ze wskazanych powyżej punktów wymaga przećwiczenia, albo przynajmniej umówienia i wyjaśnienia przez kogoś kto „zjadł na tym zęby” i jako praktyk potrafi zrozumieć uczestnika warsztatów. Nawet bardzo doświadczone zespoły sprzedaży popełniają błędy w wielu punktach, część przedstawicieli handlowych ma złe nawyki i nawet nie zdają sobie sprawy, jak duże. A w Twojej firmie, pomyśl – jakie elementy zawodzą?
Umów się na bezpłatną konsultację i przekonaj się, jak przekładam Twoje potrzeby na konkretną pomoc.
Czy teoretyk sprzedaży, bez doświadczenia zyska szacunek u handlowców?
Dzięki dużemu doświadczeniu i byciu praktykiem sprzedaży, głównie w kanale B2B (10 lat) pozwala mi dopasować skuteczne metody warsztatowe do branży, grupy i doświadczenia. W niektórych sytuacjach sięgam po metody sprzedaży Sandlera, w innych koncentruję się na domykaniu sprzedaży. Są takie grupy, gdzie największą przeszkodą jest nastawienie handlowców do działania i wówczas „wałkowanie scenek bez zaangażowania jest po prostu bez sensu, więc sięgam po wartości, których firma, produkt, usługa dostarcza.
Na wszystkie szkolenia udzialam gwarancji jakości „od A do Z”, o czym można przeczytać tutaj.
Po warsztatach pracownik będzie umiał:
przygotować się do sprzedaży, analizować klienta i jego potencjalne potrzeby
stawiać cele handlowe (według schematu SMART)
robić dobre pierwsze wrażenie
zadawać skuteczne pytania
robić profesjonalną prezentację produktu lub usługi (z uwzględnieniem warunków i potrzeb)
obronić się przed uwagami i zarzutami klienta np. dotyczącymi wysokości ceny, jakości produktu lub innymi
zamykać sprzedaż w sposób nieskrępowany
rozpoczynać rozmowę poprzez luźne „zagajki” i budować relację
Korzyści dla firmy:
Motywacja pracowników do lepszej i skuteczniejszej sprzedaży
Większe przychody firmy, większe zyski, więcej na inwestycje
Rozwój organizacji, działu sprzedaży
Skuteczne finalizowanie sprzedaży po stronie handlowca
Poznanie różnych technik i wybór najbardziej pasujących
Większe i więcej sprzedaży większe możliwości firmy
Szkolenie zawiera
Profesjonalne
Praktyczne materiały dla uczestników
Wartościowy czas
2 dni z doświadczonym trenerem
Kwalifikacje
Certyfikat uczestnictwa i ukończenia kursu
Opieka specjalisty
Bezpłatny miesiąc na konsultacje tel. lub on-line dla kierowników działów szkolonych
Widok na przyszłość
Raport po szkoleniu opisujący przebieg warsztatów, omawiane i ćwiczone zagadnienia oraz sugestie na co zwrócić uwagę w dalszej pracy z zespołem sprzedaży