Techniki sprzedaży
Dążenie do perfekcji jest ciągłym treningiem. Rozwój nigdy się nie kończy, a trening pozwala czerpać satysfakcję z pokonywanej drogi. Ćwiczenia z pomocą doświadczonego trenera zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.


„Sprzedaż nie jest najważniejsza, to jedyne co się liczy”
Większość firm sprzedaje swoje usługi i produkty i posiada rozbudowany dział sprzedaży. Przysłowiowy „handlowiec” i to, jakie robi wrażenie, jego profesjonalizm i kompetencje, są wręcz wizytówką firmy. Słowem: niesolidny pracownik = niesolidna firma. Mózg ludzki działa na skróty i tworzy proste połączenia. Profesjonalny pracownik świadczy o dobrej, solidnej firmie, z której usług warto korzystać i polecać innym.
Zmieniam podejście do sztuki sprzedawania usług i produktów.
Adam Zajchowski szkolenia z technik sprzedaży uczą, pokazują i umożliwiają trening najważniejszych czynników odpowiadających za sprzedaż. W moich warsztatach skupiam się na podnoszeniu kwalifikacji w kluczowych obszarach doprowadzających do zamknięcia procesu sprzedaży.
Etapy szkolenia sprzedaży
1. Planowanie i ustalanie celów sprzedaży (działanie na automotywację uczestnika szkolenia)
2. Techniki skutecznej komunikacji (od sygnałów niewerbalnych, robienia pierwszego wrażenia, stosowanie pytań, pauzy, aktywne słuchanie itp.)
3. Rozpoznawanie potrzeb klienta (zadawanie pytań i ich rodzaje).
4. Prezentacja handlowa.
5. Radzenie sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami klienta.
6. Skuteczne zamknięcie sprzedaży.
Opisane powyżej etapy są kluczowe do osiągnięcia sukcesu, a brak jakiejkolwiek umiejętności z powyższych nie gwarantuje skutecznej sprzedaży.
Na przykład sprzedaż prowadzona przez pracownika bez umiejętności „zamknięcia handlowego” powoduje, że brakuje przejścia do finalizacji zamówienia i cała dotychczasowa praca zespołu idzie na marne. Brak umiejętności spokojnego i merytorycznego odpowiadania na uwagi klienta, czyli np. omijanie obiekcji klienta może spowodować zdenerwowanie u handlowca i nadmierną emocjonalną reakcję. Te braki często uniemożliwiają sprzedaż.
Każdy ze wskazanych powyżej punktów wymaga przećwiczenia, albo przynajmniej umówienia i wyjaśnienia przez kogoś kto „zjadł na tym zęby” i jako praktyk potrafi zrozumieć uczestnika warsztatów. Nawet bardzo doświadczone zespoły sprzedaży popełniają błędy w wielu punktach, część przedstawicieli handlowych ma złe nawyki i nawet nie zdają sobie sprawy, jak duże. A w Twojej firmie, pomyśl – jakie elementy zawodzą?
Umów się na bezpłatną konsultację i przekonaj się, jak przekładam Twoje potrzeby na konkretną pomoc.
Po warsztatach pracownik będzie umiał:
przygotować się do sprzedaży, analizować klienta i jego potencjalne potrzeby
stawiać cele handlowe (według schematu SMART)
robić dobre pierwsze wrażenie
zadawać skuteczne pytania
robić profesjonalną prezentację produktu lub usługi (z uwzględnieniem warunków i potrzeb)
obronić się przed uwagami i zarzutami klienta np. dotyczącymi wysokości ceny, jakości produktu lub innymi
zamykać sprzedaż w sposób nieskrępowany
rozpoczynać rozmowę poprzez luźne „zagajki” i budować relację
Korzyści dla firmy:
Motywacja pracowników do lepszej i skuteczniejszej sprzedaży
Większe przychody firmy, większe zyski, więcej na inwestycje
Rozwój organizacji, działu sprzedaży
Szkolenie zawiera
Profesjonalne
Praktyczne materiały dla uczestników
Wartościowy czas
2 dni z doświadczonym trenerem
Kwalifikacje
Certyfikat uczestnictwa i ukończenia kursu
Opieka specjalisty
Bezpłatny miesiąc na konsultacje tel. lub on-line dla kierowników działów szkolonych
Widok na przyszłość
Raport po szkoleniu opisujący przebieg warsztatów, omawiane i ćwiczone zagadnienia oraz sugestie na co zwrócić uwagę w dalszej pracy z zespołem sprzedaży