Szkolenia dla ochrony zdrowia
Dążenie do perfekcji jest ciągłym treningiem. Rozwój nigdy się nie kończy, a trening pozwala czerpać satysfakcję z pokonywanej drogi. Ćwiczenia z pomocą doświadczonego trenera zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.
Szkolenia dla ochrony zdrowia obejmują tematy:
– zarządzanie zespołem placówki medycznej,
– rejestracji medycznej z obsługi pacjenta, w tym tzw. trudnego pacjenta,
– komunikacja interpersonalna wewnątrz zespołu,
– warsztaty z asertywności,
– radzenie sobie ze stresem,
– rozwijanie motywacji i zapobieganie wypaleniu zawodowemu,
– standaryzacja pracy na każdym etapie kontaktu z pacjentem i wewnątrz organizacji,
– przeciwdziałanie mobbingowi w pracy,
– budowania marki placówki ochrony zdrowia,
– imprezy integracyjne i gry miejskie oraz inne szkolenia
CELE SZKOLENIA (przykładowo obsługa tzw. trudnego pacjenta)
- Podnieść zadowolenie pacjenta (także tzw. trudnego pacjenta)
- Zmotywować i uświadomić zbieżność celów firmy i pracowników
- Zmniejszyć rotację wśród personelu
- Scalić zespół i usprawnić wewnętrzną komunikację
- Podnieść świadomość zespołu, co powoduje uelastycznienie i otwarcie
na (nieuchronne) zmiany - Zapobiec wypaleniu zawodowemu i wskazać na techniki rozładowania stresu
- Pomóc w opracowaniu wspólnych zasad, które mają ułatwić i usprawnić pracę całego zespołu
- Zwiększyć konkurencyjność firmy
Przeszkolony personel w przychodni jest nastawiony na dobrą komunikację zarówno
z pacjentem jak i ze współpracownikami. Konflikty, niedopowiedzenia i niechęć są bardzo silnymi demotywatorami w pracy. Szkolenia mają zadanie zmienić nastawienie pracowników na bardziej otwarte. Opanowanie technik komunikacji, aktywnego słuchania, radzenia sobie z trudnym pacjentem, ułatwia pracę i zmniejsza stres pracowników.
W czasach wzmożonej konkurencji, zbliżonych usług i cen, serwis odgrywa największą rolę. Tak twierdzi 68% klientów. Zwiększanie zadowolenia klienta (pacjenta) z obsługi, pozwala na stabilny rozwój firmy.
Proces rozwijania kompetencji pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem jest długi i wymaga zaangażowania zarówno pracodawcy, jak i pracowników. Poziom wiedzy
i naturalnych predyspozycji u pracowników jest różny, dlatego ważne jest wprowadzanie standardów pracy i tzw. dobrych praktyk, które są wypracowywane grupowo w trakcie warsztatów.
Warsztaty z asertywności mają pomóc pracownikom w komunikacji w zespole, jak i z pacjentami. Profesjonalny w tym kontekście oznacza – kompetentny, pomocny, uprzejmy w pracy, ale i asertywny, odporny na stres i pewny siebie
Po warsztatach pracownik będzie:
lepiej rozumieć potrzeby pacjenta
wiedzieć jak ważna jest komunikacja niewerbalna i rozpoznawać niektóre sygnały
robić dobre pierwsze wrażenie
stosować parafrazę i metody doprecyzowania oczekiwań pacjenta
zachowywać się asertywnie lub będzie ćwiczyć zachowania asertywne
wiedzieć i umieć stosować metody redukcji stresu
stosować wspólnie wypracowane standardy postępowania z pacjentami
pomóc pacjentowi i rozumieć ważną rolę, którą pełni
Korzyści dla firmy:
Motywacja pracowników do lepszej i skuteczniejszej pracy
Mocniejsza pozycja firmy w otoczeniu rynkowym (komercyjnym lub na fundusz)
Rozwój pracowników i organizacji – lepsze miejsce dla pacjentów i pracowników
Tryb szkolenia, liczba uczestników informacje techniczne:
Szkolenie realizuję w trybie stacjonarnym z zachowaniem reżimu sanitarnego w siedzibie zleceniodawcy lub innym wskazanym miejscu na terenie Polski.
Liczba uczestników to grupa do 16 osób (każdy dodatkowy uczestnik wiąże się z dodatkowym kosztem 350 zł), maksymalna liczba to 21 osób na warsztatach.
Promocja:
Zakup jednego dwudniowego kursu pozwala na wykorzystanie zniżki 10% na kolejne warsztaty w terminie do pół roku od przeprowadzenia ostatniego kursu.
Wykorzystywane metody
- Dyskusja moderowana
- Mini wykład
- Ćwiczenia grupowe
- Praca indywidualna
- Analiza przypadku
- Warsztaty
- Odgrywanie ról
Szkolenie zawiera
Profesjonalne
Praktyczne materiały dla uczestników
Wartościowy czas
2 dni z doświadczonym trenerem
Kwalifikacje
Certyfikat uczestnictwa
i ukończenia kursu
Opieka specjalisty
Bezpłatny miesiąc na konsultacje tel. lub on-line dla kierowników działów szkolonych
Widok na przyszłość
Raport po szkoleniu opisujący przebieg warsztatów, omawiane i ćwiczone zagadnienia oraz sugestie na co zwrócić uwagę w dalszej pracy z zespołem