Szkolenie prawa pacjenta - opis kursu
Szkolenie prawa pacjenta koncentruje się na przedstawieniu i wyjaśnieniu co z nich wynika dla palcówki medycznej. Przestrzeganie ich uchroni od uzasadnionych pozwów i kar nakładanych przez NFZ i/lub Rzecznika Praw Pacjenta (RPP), a odpowiedzialność spoczywa na pracownikach.
Szkolenie jest formą interaktywną, angażującą dzięki czemu uczestnicy lepiej rozumieją ich konieczność, podstawy, ale także pamiętają z jakimi sytuacjami mogą się spotkać.
Szkolenie nie musi być nudnym wykładem, a może być ciekawą przygodą połączoną z realnymi przykładami z życia wziętymi. Ponadto w trakcie zajęć poruszane się tematy w jakich sytuacjach pacjenci zgłaszają skargi (i do kogo) i dlaczego warto budować dobre relacje z nimi i ich rodzinami.
- Szkolenie realizowane stacjonarnie w siedzibie zleceniodawcy lub innym wskazanym miejscu na terenie Polski
- Omawiane są podstawy 14 praw pacjenta zawarte w Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2012 r., poz. 159) Dz.U. z 2012 r., poz. 159
- Masz prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej
- Masz prawo do poszanowania godności i intymności
- Masz prawo do wyczerpującej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia
- Masz prawo do zachowania tajemnicy informacji na Twój temat
- Masz prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Masz prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- Masz prawo do poszanowania Twojego życia prywatnego i rodzinnego
- Masz prawo do opieki duszpasterskiej
- Masz prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Twoje prawa w przychodni, ośrodku zdrowia, poradni, ambulatorium, aptece
- Twoje prawa w szpitalu
- Masz prawo do dochodzenia swoich praw
- Masz prawo do zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych
- Masz prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
- Praca na konkretnych przykładach łamania bądź naruszanie praw pacjenta
- Sytuacje z ograniczeniem praw pacjenta
- Konsekwencje prawne nie przestrzegania praw pacjenta
- Odpowiedzialność personelu za przestrzeganie praw pacjenta
- Europejska Karta Praw Pacjenta
Czas trwania
Forma
Grupa docelowa
Wykorzystywane metody
Dlaczego warto wybrać to szkolenie?
- Prawa pacjenta można się nauczyć z ustawy lub strony internetowej, ale większość z nas samodzielnie nie pogłębia tej wiedzy
- Szkolenie z praw pacjenta ma pokazać, pomóc zrozumieć ich funkcjonowanie w praktyce (na konkretnych przykładach), nie są to suche paragrafy napisane językiem prawniczym
- punktem wyjściowym w stosowaniu praw pacjenta i zabezpieczeniu się przed ich naruszeniem jest wskazanie kiedy pacjent (lub rodzina) zgłasza problem i co należy wówczas zrobić
- zła opinia ochronie zdrowia (kiedyś służbie zdrowia) dotyczy 39% pacjentów (raport Siemens Healthcare 2019), to zwiększa ryzyko skargi
- zadbanie o dobrostan pacjentów, od perfekcyjnej obsługi na każdym etapie (od rejestracji, przez zabiegowy po gabinet lekarski) minimalizuje złożenie skargi na łamanie lub naruszenie prawa pacjenta
- Aktywna forma warsztatów i ćwiczeń zespołowych jest bardzo wysoko oceniana i pozwala na realizację szkolenia z gwarancją jakości od A do Z
- Poprzez szkolenie z prawa pacjenta wpływamy na empatię i lepszą obsługę
Korzyści dla firmy
- Zmotywowany do przestrzegania przepisów i odpowiedzialny personel
- Ograniczenie lub brak skarg na naruszenie praw pacjentów
- Bardziej pewny siebie pracownik w sytuacji gróźb lub skarg ze względu na prawa pacjenta
- Pewność, że zarząd placówki medycznej dołożył starań, żeby dobrze przeszkolić personel z tego tematu
- Wsparcie dla pracowników i ciekawe, motywujące szkolenie dla zespołu
- Budowanie jeszcze lepszych relacji z pacjentem i podnoszenie jakości usług
Czego się nauczy uczestnik
- Pozna prawa pacjenta
- Będzie wiedzieć jakie są konsekwencje z łamania praw pacjenta
- Będzie stosować się do dobrych praktyk w pracy z pacjentem
- Będzie pewniejszy w kontakcie z pacjentem i jego rodziną, nie da się szantażować bezpodstawnymi groźbami
- Zrozumie wagę relacji i profesjonalnej opieki jako przeciwdziałanie skargom pacjentów
- Poruszania się w przepisach i źródłach wiarygodnych po świecie przepisów i praw pacjenta
- Odpowiedzialności za własną pracę z pacjentem i konieczności przestrzegania praw pacjenta

Inne szkolenia
Trening komunikacji interpersonalnej w placówce medycznej
Popraw komunikację w swoim zespole medycznym i zredukuj napięcia dzięki naszemu praktycznemu treningowi interpersonalnemu. Uczestnicy zdobędą konkretne narzędzia do efektywnego porozumiewania się, aktywnego słuchania i budowania lepszych relacji.
Profesjonalna obsługa pacjenta
W dzisiejszym konkurencyjnym świecie ochrony zdrowia, doskonała obsługa pacjenta to klucz do sukcesu. Nasze szkolenie wyposaży Twój personel w wiedzę i umiejętności, które przełożą się na lojalność pacjentów, lepszą atmosferę pracy i mniejszą liczbę skarg.
Zarządzanie zespołem w placówce medycznej
Zostań efektywnym liderem w swojej placówce medycznej! Nasz warsztat wyposaży Cię w praktyczne narzędzia do zarządzania zespołem, motywowania pracowników i budowania autorytetu, dopasowane do specyfiki ochrony zdrowia.
Kursy i Szkolenia
Szkolenia z doświadczonym trenerem zbliżają do osiągnięcia wysokiej wydajności, satysfakcji i sukcesu.

Przychodnia Panaceum

Helimed

Muzeum II Wojny Światowej

Kombinat Konopny

Marcol Stomatologia

Supremo

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Primes

Revimed

Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Olsztynie

NCM

Eko-Color

Biblioteka Publiczna w Piasecznie

WMBP Gdańsk

NZOZ Stogi

Koszalińska Biblioteka Publiczna

Actavis

Przychodnia Medycyna Rodzinna

Remed Lectus

Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich

Przychodnia Baltimed

Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu

Przychodnia Wassowskiego

ZOZ Wola Śródmieście

Biblioteka Miejska w Łodzi

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie
