Opis kursu
Szkolenie koncentruje się na przedstawieniu i wyjaśnieniu praw pacjenta. Przestrzeganie ich uchroni placówkę medyczną od pozwów i kar nakładanych przez NFZ i/lub Rzecznika Praw Pacjenta (RPP).
Szkolenie jest formą interaktywną, angażującą dzięki czemu uczestnicy lepiej rozumieją ich konieczność, podstawy, ale także pamiętają z jakimi sytuacjami mogą się spotkać.
Szkolenie nie musi być nudnym wykładem, a może być ciekawą przygodą połączoną z realnymi przykładami z życia wziętymi. Ponadto w trakcie zajęć poruszane się tematy w jakich sytuacjach pacjenci zgłaszają skargi (i do kogo) i dlaczego warto budować dobre relacje z nimi i ich rodzinami.
- Szkolenie realizowane stacjonarnie w siedzibie zleceniodawcy lub innym wskazanym miejscu na terenie Polski
- Omawiane są podstawy 14 praw pacjenta zawarte w Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2012 r., poz. 159) Dz.U. z 2012 r., poz. 159
- Masz prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej
- Masz prawo do poszanowania godności i intymności
- Masz prawo do wyczerpującej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia
- Masz prawo do zachowania tajemnicy informacji na Twój temat
- Masz prawo do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Masz prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej Twojego stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
- Masz prawo do poszanowania Twojego życia prywatnego i rodzinnego
- Masz prawo do opieki duszpasterskiej
- Masz prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Twoje prawa w przychodni, ośrodku zdrowia, poradni, ambulatorium, aptece
- Twoje prawa w szpitalu
- Masz prawo do dochodzenia swoich praw
- Masz prawo do zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych
- Masz prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
- Praca na konkretnych przykładach łamania bądź naruszanie praw pacjenta
- Sytuacje z ograniczeniem praw pacjenta
- Konsekwencje prawne nie przestrzegania praw pacjenta
- Odpowiedzialność personelu za przestrzeganie praw pacjenta
- Europejska Karta Praw Pacjenta
Czas trwania
Forma
Grupa docelowa
Wykorzystywane metody
Czego się nauczy uczestnik
- Pozna prawa pacjenta
- Będzie wiedzieć jakie są konsekwencje z łamania praw pacjenta
- Będzie stosować się do dobrych praktyk w pracy z pacjentem
- Będzie pewniejszy w kontakcie z pacjentem i jego rodziną, nie da się szantażować bezpodstawnymi groźbami
- Zrozumie wagę relacji i profesjonalnej opieki jako przeciwdziałanie skargom pacjentów
- Poruszania się w przepisach i źródłach wiarygodnych po świecie przepisów i praw pacjenta
- Odpowiedzialności za własną pracę z pacjentem i konieczności przestrzegania praw pacjenta
Korzyści dla firmy
- Zmotywowany do przestrzegania przepisów i odpowiedzialny personel
- Ograniczenie lub brak skarg na naruszenie praw pacjentów
- Bardziej pewny siebie pracownik w sytuacji gróźb lub skarg ze względu na prawa pacjenta
- Pewność, że zarząd placówki medycznej dołożył starań, żeby dobrze przeszkolić personel z tego tematu
- Wsparcie dla pracowników i ciekawe, motywujące szkolenie dla zespołu
- Budowanie jeszcze lepszych relacji z pacjentem i podnoszenie jakości usług
Inne szkolenia
Marketing i sprzedaż z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi i AI
Trzydniowe szkolenie dla firm, które chcą efektywnie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż. Skierowane do osób, które chcą poznać nowoczesne techniki i narzędzia wspierające te działania.
Szkolenie prawa pacjenta
Szkolenie koncentruje się na poznaniu praw pacjenta przez personel placówki medycznej. Program ma na celu zrozumienie sytuacji, w której pacjent lub rodzina chce wnieść skargę wynikającą z łamania lub naruszenia jego praw.
Profesjonalna obsługa klienta
W czasach wzmożonej konkurencji, gdzie usługi i ceny są zbliżone, obsługa klienta odgrywa kluczową rolę. Badania pokazują, że 68% klientów uważa obsługę klienta za najważniejszy czynnik decydujący o wyborze firmy.