Storytelling

Storytelling – sztuka angażującej opowieści

Storytelling to metoda przyciągania uwagi, wplatania ciekawych treści i budowania zaangażowania emocjonalnego wśród słuchaczy. Fundamentem naszej kultury i cywilizacji jest opowieść. Zanim człowiek nauczył się pisać, nauczył się mówić i wtedy pojawili się dobrzy opowiadacze – gawędziarze. Ich wkład to różne historie, znane z pokolenia na pokolenie. Możemy o nich poczytać w starych księgach, z których najbardziej znana jest biblia. Tam są zawarte pewne uniwersalne motywy dla wszystkich kultur i cywilizacji.

Opowieści jako narzędzie edukacji i sprzedaży

Storyteling jest bardzo angażującą formą dla człowieka. Nie jesteśmy stworzeni do zapamiętywania dat, liczb i suchych faktów. Jesteśmy skorzy do rozumienia i podążania za historią słyszaną, czytaną czy oglądaną. Jest to cecha, która jest niezależna od wieku słuchacza, zmieniają się tylko historie.
Moje działania w storytellingu, to prowadzenie warsztatów dla chętnych. Najczęściej realizuję je dla opiekunów, rodziców, edukatorów którzy chcą nauczyć się tworzyć ciekawe, angażujące historie. Taką ofertę realizuję w całej Polsce „pro bono”, jedynie za zwrot kosztów podróży (po uzgodnionym terminie). Mam na koncie ok 10 warsztatów i chętnie, z własnego powołania, zrealizuję ich więcej.

Warsztaty storytellingu – nauka przez praktykę

Storyteling wykorzystuję także w szkoleniach z technik sprzedaży. Kto zapamięta liczby zysku i pozyskanych klientów? Kogo to w ogóle obchodzi, w odróżnieniu do przygody. Ciekawa historia klienta, który zaczynał w garażu i zaczął współpracę z firmą „X” (choć wolę „Y”) jest o wiele bardziej zrozumiała i na dłużej zapada w pamięć.
Do dzisiaj pamiętam kilka znakomitych, autentycznych historii, które wzbudzają emocje, angażują wyobraźnię i dzięki temu tworzą relacje między ludźmi. Czasem ci ludzie to rodzice i dzieci, czasem partnerzy biznesowi lub klient i handlowiec.

Jest wiele trików i sposobów na wykorzystanie storytelling, chcesz je poznać?

To napisz do mnie a poszukamy sposobu na wykorzystanie mojej wiedzy, żeby uczynić świat lepszym (nie tylko dla siebie).

Bajkoterapia – moc historii w przekazywaniu wartości

Częścią storytelling jest bajkoterapia. Kiedy chcesz opowiedzieć o trudnych sytuacjach w szkole, w domu, wśród rówieśników itp. Czy szukasz o tym książki? W jaki sposób dotrzesz z morałem, żeby nie było to obce lub tylko przestrogą? Opowiesz historię bajkoterapeutyczną – która będzie dokładnie dopasowana do twoich dzieci.

Taką funkcję pełniły bajki np. „Czerwony kapturek”, który na całym świecie ma swoje odpowiedniki. Spisana po raz pierwszy w 17 wieku, ma przestrzegać przed obcymi, chodzeniem na skróty i nie słuchaniem matki. 

Wielu z Was drodzy czytelnicy pamięta kogoś kto opowiadał, mógł to być dziadek, ciocia, rodzic, czy ktoś z takim darem. Wiemy, że opowieści nawet improwizowane bywają ciekawsze niż dziesiąty raz przeczytana historia o Pinokiu, czy Kopciuszku. Najważniejszy przekaz tej publikacji jest taki, że możesz się nauczyć opowiadać ciekawie różne przygody. 

Doświadczony instruktor

Adam Zajchowski trener biznesu,
szkoleniowiec z zamiłowaniem i pasją

Absolwent Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, magister socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, absolwent Politechniki Gdańskiej kierunku Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Socjolog i trener z wykształcenia, z zamiłowaniem uprawia sztukę survivalu i spadochroniarstwo – umiejętności, które również wykorzystuje w biznesie.

Jako doświadczony szkoleniowiec, wdrażanie efektywnych technik sprzedaży oraz niewykorzystany potencjał traktuje jako pierwszorzędne wyzwanie. Jego pasją jest rozpoznawanie potrzeb i skuteczne pozyskiwanie klienta. Zwraca szczególną uwagę na nieefektywne formy organizacji.

35-DSC_0093-male
Adam-Zajchowski-w-Karkonoszach-ph